Asansör sanayicileri, meslek odası kurarak kayıt dışını azaltacak
Tüm Asansör Sanayicileri Derneği’nin (TASİAD) ilk kadın başkanı olan Yasemin Bulut, “TASİAD olarak yeni dönem çalışmalarımızın içinde asansör sanayi meslek odası kurulması konusunda çalışma başlatacağız” dedi.
Sektörünün köklü STK’ları arasında yer alan Tüm Asansör Sanayicileri Derneği’nin (TASİAD) ilk kadın başkanı olan Yasemin Bulut, sektördeki gelişmeler ve gelecek dönem planlamalarını EKONOMİ gazetesine anlattı. TASİAD’ın yeni döneminde sektörel kalkınma için kurumsallaşma, kümelenme, globalleşme ve dijital dönüşüm konularına odaklandıklarını ifade eden TASİAD Yönetim Kurulu Başkanı Yasemin Bulut, “Hedeflerimiz arasında meslek odası kurulumu var. Özellikle iç pazarda haksız rekabetin önüne geçmek, sektörün global markalara karşı daha rekabetçi hale gelmesini sağlamak için asansör sanayicileri meslek odasını kurarak sektörün daha kurumsal bir yapıda ilerlemesini hedefliyoruz” ifadelerini kullandı. Asansör sektörünün gelişmesinin önündeki en büyük engelin sektörün meslek odası olmamasından kaynaklandığını dile getiren Bulut, “Türk asansör sektörü üretim, montaj, bakım onarım, modernizasyon, satış pazarlama, mühendislik ve belgelendirme firmalarından oluşuyor. Her sektörde olduğu gibi bizim sektörümüzde de merdiven altı tabir ettiğimiz firmalar var. TASİAD olarak yeni dönem çalışmalarımızın içinde asansör sanayi meslek odası kurulması konusunda çalışma başlatacağız. Böylece kayıt dışılığın da önüne tamamen geçeceğiz” diye konuştu.
“Yerli asansörler için bilinç oluşturmalıyız”
Desteklenmesi gereken öncelikli sektörler arasında asansör sanayisinin de yer aldığını kaydeden Bulut, “2022 yılı verilerine 365 milyon dolar ihracata karşılık 120 milyon dolar ithalat gerçekleştiren sektörümüz özellikle kaliteli ve standartlara uygun ürün üretiminde pazarda söz sahibi olma yolunda ilerliyor. 2021 yılı verilerine göre dış ticaret oranlarına bakarsak, ihracatta yüzde 49 artış sağlanırken bu oran ithalatta sadece yüzde 7 olmuştur. Yani yıllar itibariyle dış ticaret fazlalığı artarken, ithalatın ihracata oranının da çok düşük seyrettiğini gözlemlemekteyiz” ifadelerini kullandı. İç pazarda global markalarla rekabet etme konusunda zorlandıklarına işaret eden Bulut, “Özellikle çok yüksek katlı projelerde yabancı markaların tercih edilmesinin birinci nedeni yerli montaj firmalarının marka oluşturamaması. İkinci büyük sıkıntımız ise halkın yabancı asansör markalarına olan hayranlığı. bu algıyı kırmamız gerekiyor. Dış ticarette 120 milyon dolar olan ithalat rakamının büyük kısmı, yabancı menşeli asansörlerin girdilerinden kaynaklanıyor” diye konuştu.